Ny bild från Watchmen

AICN visar idag en bild från kommade Watchmen-filmen. Bilden visar den första superhjältegruppen The Minutmen. Från vänster till höger ser vi, Silhouette, Mothman, Dollar Bill, Nite-Owl, Captain Metropolis, Silk Specter Silk Spectre och Hooded Justice. På knä längst fram, The Comedian.

Jag tycker det ser så där ut. Det får mig inte direkt att bli mindre skeptisk än när de förra bilderna visades. Samtidigt visar det rätt tydligt hur patetiskt fånigt det skulle se ut om folk försökte vara superhjältar på riktigt.

”Hej, kolla på mig i mina spandex. Jag har stoppat en bakpotatis i kalsongen och virat båtstampar runt armar och ben.”

Lite costume party över det hela. Fast man kan kanske se det lite som en flört till gamla superhjälte-filmatiseringar a la Adam West.

Läs artikeln på AICN här.

Om det inte räckte för er med Watchmen idag så har Geeks of Doom en artikel om sidoberättelsen Tales of the Black Freighter. Geeks of Doom här.

0 Responses to “Ny bild från Watchmen”



  1. Kommentera

Kommentera

