X-men First Class

Jag har varit lite skeptisk till denna titel. X-men First Class är just vad det låter som. Nya berättelser med det första ursprungliga teamet av X-men med Cyclops, Marvel Girl, Beast, Angel och Ice Man. Originalhistorierna publicerades på det glada 60-talet då Marvels superhjältar fortfarande var tonåringar. Lite onödigt att berätta samma historia igen resonerade jag. Men så råkade jag teckna en prenumeration av First Class av misstag och orkade inte avboka. Först igår tog jag mig tid att läsa de nummer dimpt ner i postlådan.
Och till min förvåning är det ju riktigt bra. Sköna små korta story arcs som bara sträcker sig över ett nummer. Och med en humor som ofta saknas vanliga x-titlar. Det kan ibland bli lite väl träigt och seriöst, så detta är ett skönt avbrott. First Class har istället glimten i ögat och författaren Jeff Parker drivet friskt med X-men på ett kärleksfullt och troget sätt. Cycplos får så klart ständiga kängor för sin enorma torrhet och stora känsla för ansvar. Rekommederas varmt!

Betyg: 4 av 5 tajta x-trikåer

0 Responses to “X-men First Class”



  1. Kommentera

Kommentera

