The Boys Vol. 1: The Name of the Game

Efter ett tips från APTPTT så köpte jag första volymen av The Boys av Garth Ennis och Darick Robertsson. Jag gillade Ennis Preacher när den kom ut i mitten av 90-talet. Allt var grymt och härligt våldsamt, men av någon anledning tappade jag intresset efter några nummer. Utöver Preacher och det han gjort med Punisher så är han hyfsat obekant för mig.
The Boys kretsar kring en minst sagt suspekt gren av CIA som har till uppgift att hålla koll jordens ökande antal superhjältar, s.k. Supes. Inte helt olikt Alan Moores Top 10 — bara betydligt mer våldsamt, sexigt och politiskt inkorrekt. Moores superhjältepoliser är just… poliser. The Boys är ett gäng psykopater med egna agendor som tar till vilka smutsiga medel som helst för att få jobbet gjort.
Jag måste säga att jag gillar The Boys otroligt mycket. Det är alltid kul med den här formen av superhjälteserier som leker med själva genren. Volym 2 ligger på inköpslistan.

Betyg: 4 av 5 insparkade skallar

2 Responses to “The Boys Vol. 1: The Name of the Game”


  1. 1 johnnycocker juli 11, 2008 kl. 23:37

    Tack för ditt besök på min blogg, ska kolla in serien du tipsar om här, tycker att Ennis är grymm, och så alan moore, visst var det han som gjorde typ 10 första walking dead?

  2. 2 junkultur juli 13, 2008 kl. 16:56

    Tack själv! Jag tror inte att Alan Moore varit inblandad i Walking Dead. Du tänker nog på illustratören Tony Moore som gjorde de första 6 numren.


Kommentera

