Squadron Supreme: Hyperion vs. Nighthawk TPB

Den här har visserligen något år på nacken men jag hittade den rätt billigt i en begagnatlåda i helgen. Jag har tidigare inte läst något av vare sig Supreme Power eller Squadron Supreme. Fingrat på dem men aldrig tagit steget fullt ut och köpt dem. Dumt av mig för det här var riktigt bra.
Squadron Supreme är inte helt olik The Authority. En mer vuxen, brutal och politisk superhjälteserie. Gillar du MAX-versionen av Punisher, eller The Boys, kommer du garanterat gilla detta. Spring iväg och köp!
En kul detalj är att när Squadron Supreme ursprungligen skapades i början av 70-talet, så baserade Roy Thomas och John Buscema karaktärerna på välkända superhjältar från DC. Nighthawk är Batman och Hyperion är Superman. Bara tusen gånger hårdare.

2 Responses to “Squadron Supreme: Hyperion vs. Nighthawk TPB”


  1. 1 J augusti 4, 2008 kl. 13:11

    Läs/köp Supreme Power. Riktigt riktigt bra.

  2. 2 junkultur augusti 4, 2008 kl. 22:48

    Det kan du ge dig på att jag kommer göra. Min måste-köpa-lista börjar bli rätt lång nu. Fan!


Kommentera

