Ed Brubakers Captain America

Den är stor. Den är tjock. Den är tung. Men framför allt är den min och jag har just läst ut den!

Ed Brubakers första omnibus med Captain America är 720 sidor lång, täcker in nummer 1-25 plus två one-shots och är helt fantastisk. Serier som denna är anledningen till att jag älskar amerikanska serier över allt annat. Nu hoppas jag på att en volym 2 släpps snart.

5 Responses to “Ed Brubakers Captain America”


  1. 1 hyperion83 augusti 25, 2008 kl. 09:23

    Jag håller fullständigt med dig! Hoppas att det inte dröjer alltför länge innan Marvel släpper volym 2.

  2. 2 Maela augusti 25, 2008 kl. 14:31

    Den var verkligen toppenfet! Fick hem den för ett tag sedan men läste den inte förrän nu förra veckan. Vilken jävla resa, rådiggade verkligen Winter Soldier -arcen. Cap är uppe i #41 nu så nästa omnibus lär ju tyvärr dröja ett tag. Om den skall vara lika tjock, vill säga.

  3. 3 junkultur augusti 25, 2008 kl. 14:50

    Jag fick den där känslan som kan infinna sig när man läst en riktigt lång och bra bok – att man blivit lite kompis med karaktärerna inte vill att den ska ta slut. Att man känner lite sorg och saknad när allt är över.

    Står inför ett dilemma! Jag vill å ena sidan läsa fortsättningen nu på en gång. Men å andra sidan vill jag inte köpa små taniga trades och ställa bredvid den feta Omnibusen. Hur göra, hur göra???

  4. 4 Corto september 7, 2008 kl. 20:14

    Är inget fan var superhjältar i allmänhet men har av någon anledning gillat Captain America och eftersom den verkar gå hem så la jag in en beställning. En riktigt fläskig inbunden samling är aldrig fel.

  5. 5 junkultur september 7, 2008 kl. 21:41

    Säger som Seriehyllan, du kommer inte bli besviken. Man behöver inte vara ett stort fan av superhjältar för att uppskatta detta. En bra story är alltid en bra story. Oberoende av genre.


Kommentera

