Be Kind Rewind

Jag trodde Michel Gondrys Be Kind Rewind skulle vara någon slags Clerks där Jack Black och Mos Def springer runt i wellpapp och spelar in nya versioner av klassiska filmer. Istället kändes det lite mer som en Empire Records. Den lilla videobutiken med bara VHS som kämpar för sin överlevnad mot överheter som stora kedjor och politiker som vill röja upp i slummen. Inte för att det gjorde filmen dålig, jag blev bara förvånad. Ibland fantiserar men ihop vad en film ska handla om, och får något helt annat när man väl ser den.

Men varför måste Jack Black alltid sjunga och dansa i varenda film han är med i? Något sorts jävla ticks eller? Lägg av!

3 Responses to “Be Kind Rewind”


  1. 1 Mockis augusti 28, 2008 kl. 19:09

    Vet inte riktigt vad jag ska tycka om den här filmen. Det var ett tag sedan jag såg den, men kan inte bestämma mig om den är bra eller bara jobbig.

    Tror King Kong är den enda filmen J.B inte sjunger i…

  2. 2 junkultur augusti 28, 2008 kl. 23:00

    Mockis! Willkommen!

    Jag tyckte det var rätt roligt när han och den spinkiga killen i Nacho Libre var utklädda till orkester och de var tvungna att sjunga för att inte blåsa förklädnaden. Men så började han med sitt satans lufttrumpetande så klart. Fan!

  3. 3 Mockis augusti 29, 2008 kl. 03:03

    Tackar!

    Visst hade den sina poänger, men jag tror inte jag rankar den särskilt högt bland JBs alla rullar. Nacho Libre var mycket vassare, men den var ju av killen(som jag inte minns vad han heter, såklart)som gjorde Napoleon Dynamite.


Kommentera

