The Monarchy: Bullets over Babylon

Rotade lite i Comic Heavens rea/begagnat-låda i förra veckan och hittade denna trade för hela 40 spänn. Jag älskar att gå och leta begagnade grejer, man vet aldrig vad man kommer hem med. Ibland gör man riktiga fynd och upptäcker nya grejer man aldrig skulle gjort annars, och ibland är det riktiga bottennapp.

The Monarchy är en spin-off på The Authority och framförallt Stormwatch. Jag gillar Authority men jag har aldrig läst Stormwatch. Kanske är det därför jag inte riktigt går ingång på detta. Det är alldeles för rörigt, jag känner inte till eller förstår karaktärerna och handlingen är näst intill obefintlig. Det kändes lite som att det var något jag missade. Kanske för att jag har dåliga förhandskunskaper. Monarchy lades ner efter 12 nummer och det har bara kommit ut en trade. Inte helt konstigt i men mening.

Ändå kan man se att potentialen finns där. The Monarchy hade kunnat varit bra om den bara varit lite mer publikfriande. Och då menar jag inte att det ska vara mer lättsamt eller mindre brutalt. Bara inte så förbannat komplicerat. 40 spänn i sjön helt enkelt!

0 Responses to “The Monarchy: Bullets over Babylon”



  1. Kommentera

Kommentera

