Secret Invasion: X-men #1 OCH vad är grejen med målade serier?

Jag fattar mig kort om den första delen av rubriken. Jo, jag hade rätt låga eller snarare inga förväntningar på X-mens del i den stora Secret Invasion-crossovern som pågår just nu. Men första numret var riktigt bra. Rätt mycket pang-på-nu-bankar-vi-skiten-ur-Skrullsen! Lite old school helt enkelt. Jag gillade det!

Raskt över till den andra. Det känns som var och varannan av de titlar jag följer just nu inte är tecknade utan just målade serier. Det är Cable av Ariel Olivetti, det är Astonishing X-men av Simone Bianchi, det är X-force av Clayton Crain, plus ovan nämnda Secret Invasion-miniserie. Och det är nog bara en bråkdel av allt som ges ut. Nu menar jag inte att klaga, jag gillar målade serier. Det är mest en reflektion över fenomenet verkar vara så stort. Antar att varenda tjomme sitter med en Wacom-platta och Painter nuförtiden.

0 Responses to “Secret Invasion: X-men #1 OCH vad är grejen med målade serier?”



  1. Kommentera

Kommentera

