Wolverine… eller Devilman?

Jag läste den sjätte och avslutande delen av run’en Angels & Demons i X-force igår kväll. Hela run’en har såklart  varit väldigt bra. Jag blir alltid lite extra upphetsad när The Purifiers är med. Jag gillar deras galna totalfundamentala världssyn. Eller gillar och gillar. Ja, ni fattar nog vad jag menar.

Jag roades också rätt mycket av omslaget. Undrar om Clayton Crain avsiktligt lånat/kopierat/hyllat Go Nagais Devilman? Antar det.

4 Responses to “Wolverine… eller Devilman?”


  1. 1 Greta september 11, 2008 kl. 22:10

    hej. jag undrar om jag kan få din e-post adress samt din vanlga post adress, ska skicka ett pressmeddelande och en tidning till dig.
    Mvh Greta Johnsén

  2. 2 J september 12, 2008 kl. 18:43

    Hur bra är den? Skala 1-1000 tack.

  3. 4 junkultur september 12, 2008 kl. 19:46

    Skämt år sido. Den var bra, men inte så där sitta-och-runka-på-blaskan-bra. Den har så klart sina brister. Målningarna är smutsiga och skitiga på det där snygga sättet. Manuset är helt OK. Men framför allt är det rätt skönt att se Wolverine och gänget skära upp Purifier efter Purifier. På riktigt, så att de blöder och dör. Samtidigt känns det som att Marvel jobbat lite för mycket med att X-force verkligen ska vara skittufft och stenhårt. Den där riktiga känslan som finns i serier som The Boys eller Sin City finns inte 100-procentigt där. Bad-ass-känslan känns lite påklistrad helt enkelt. Men den är bra för att vara en mainstreamtitel från Marvel.


Kommentera

