Magik is back…

I december bryter helevet lös… bokstavligt talat. Då släpps nämligen första numret av miniserien X-Infernus som handlar om Magiks återkomst till Marveluniversumet. Illyana ”Darkchild” Rasputin (japp, det är Colossus lillasyster) har alltid varit en av mina absoluta favoritkaraktärer. Miniserien kommer att vara skriven av C.B. Cebulski och illustrerad av italienaren Giuseppe Camuncoli. Jag har ingen koll på någon av dem förutom att Cebulski till vardags oftast jobbar som editor på Marvel. Men det blir nog bra som fan ändå, Magik är ju ändå Magik. Dessutom kommer David Finch (Moon Knight) göra omslagen. Klicka på bilden ovan för att kolla på första numrets omslag.

5 Responses to “Magik is back…”


  1. 1 Mockis september 26, 2008 kl. 01:11

    Har själv aldrig varit någon stor fan av Magik. Kanske mest för att jag inte riktigt diggat hela Limbo-grejen. Visst var Inferno för en massa år sedan bra, men sen har det mesta som involverat Limbo och Magik känts trist. Får se vad du tycker…

  2. 2 J september 26, 2008 kl. 10:14

    Hoppas S’ym får göra comeback!

  3. 3 junkultur september 26, 2008 kl. 13:04

    Det hoppas jag med. Jag nästan kräver det.

  4. 4 junkultur september 26, 2008 kl. 13:16

    Mockis: Vad har du emot Limbo-grejen? Du gillar ju Satan, ondska och allmän djävulskap.

  5. 5 Mockis september 29, 2008 kl. 05:04

    Vet inte varför om jag ska va helt ärlig. Tror nog helt enkelt att det beror på att manusen inte riktigt fallit mig på läppen. Vem vet…tids nog dyker det väl upp en Limbo/Magik arc som jag gillar. Kanske är det den här?


Kommentera

