X-Men: Magneto Testament #1

Det är inte bara House of M: Civil War som släppts denna månad. Ytterliggare en miniserie om Magnetos bakgrund finns att läsa. Denna gång handlar det dock inte om något sorts alternativt House of M-universum utan det här är en regelrätt 616-historia. Om du läser Seriehyllan (gör det!) så vet du på ett ungefär vad detta nummer handlar om. Om inte så ta en titt här.
Jag är lite ambivalent till vad jag tycker om detta. Mina förväntningar var enorma och jag känner inte riktigt att det lever upp till det jag trodde att det skulle vara. Samtidigt är det ju än så länge bara första numret. Det kan hända mycket på de fyra kommande. Förstanummer kan ofta kännas lite sega då de måste etablera både karaktärer och miljöer. Det kommer säker bli bra.
Någonting som jag dock har lite svårt för är illustratören Di Giandomenicos stil. Inte för att han på något sätt är en dålig tecknare eller har en ful stil, utan för att hans lite barnsliga halvt mangainfluerade manér inte riktigt passar in. Det är en rätt mörkt och allvarlig historia som ska berättas och jag hade hellre sett något lite råare rent visuellt.

Manus: Greg Pak
Illustration och tusch: Carmine Di Giandomenico
Färg: Matt Hollingsworth
Förlag/Imprint:
Marvel Knights

Betyg: 3+/5

0 Responses to “X-Men: Magneto Testament #1”



  1. Kommentera

Kommentera

