Freakangels.com

Jag har totalt missat att Warren Ellis ger ut serien Freak Angels på webben. Helt gratis dessutom. Jag har bara skummat lite men det verkar vara någon sort steampunk i ett översvämmat London. Tecknar gör den rätt oetablerade Paul Duffield. Hittills har de hunnit med runt 30 episoder på 6 sidor vardera. Och i november släpps dessutom serien även i albumform.

www.freakangels.com

3 Responses to “Freakangels.com”


  1. 1 akeinexile oktober 3, 2008 kl. 20:25

    Jag tycker Freak Angels är grymt bra, jag är dock lite osäker på vad jag tycker om teckningsstilen…ibland tycker jag den är klockren men ibland hittar jag detaljer som jag tycker ser konstiga ut…

    Det goda överväger dock =)

  2. 2 junkultur oktober 3, 2008 kl. 22:17

    Du har så klart helt rätt. Den är lite svajig rent visuellt. Något som man inte kan klaga på är färgläggningen. Jag tycker den är helt fantastisk. Otroligt bra jobb med skuggor och vackra nyanser. Ett skönt avbrott från den vanliga Photoshop/Painter-stilen.

  3. 3 akeinexile oktober 4, 2008 kl. 00:10

    Det har du helt klart rätt i, i början av album 2 (tror jag det var iallafall) är det t.ex en vacker vy över whitechapel i skymningen…


Kommentera

