X-men First Class #16

X-men First Class som reguljär titel blev en rätt kortvarig historia. Nummer 16 blir nämligen det sista. Även om jag bitvis tyckt att den varit rätt kul att läsa så kan jag inte säga att jag sörjer att den försvinner. Den känns på något sätt lite överflödig. Det känns ju inte direkt som att det finns för många x-titlar just nu. Marvel pumpar ut dem som om det inte fanns någon morgondag. Och jag lägger hellre mina pengar på tidningar som utspelar sig i ”nuet” och driver hela mutantsåpan framåt istället för att blicka bakåt. Nu slopar inte Marvel denna titel helt och hållet. Den återkommer nästa år i sin ursprungliga miniserie-form. Dessutom fortsätter Wolverine First Class, och i november kommer Weapon-X First Class. Konceptet kvarstår alltså.
I detta nummer ruttnar Ice-Man på att han alltid ses som den unge, oansvarige och oerfarne av resten av medlemmarna i X-men. I en annan del av stan känner Johnny Storm likadant inför Fantasic Four. Båda bestämmer för att lämna sia respektive team och köra solo. Tror ni att de mötts? Givet! Dessutom är Spidey med på ett hörn. Medan Peter Parker tar ledig och går på poolparty fajtas Ica-Man och Storm mot skurkar som Beetle och Scorpio.

Manus: Jeff Parker
Illustration
: Patrick Scherberger
Tusch
: Roger Cruz
Färg:
Val Staples
Förlag: Marvel

Betyg: 3-/5

3 Responses to “X-men First Class #16”


  1. 1 jens april 11, 2009 kl. 11:42

    jag Tro att ska komma Avalanche i x-men och Quicksilver
    och en Ska kvinna också x-mengänget Boom Boom en man även också
    Cannonball i x-men gänget

  2. 2 junkultur april 11, 2009 kl. 12:07

    Jag är inte helt hundra på vad det är du menar. Hur som helst så skriver jag om X-men och andra serier på bloggen http://www.shazam.se nu för tiden. Välkommen att besöka den.


  1. 1 organic garcinia cambogia extract Trackback vid maj 9, 2014 kl. 02:08

Kommentera

