Mighty Avengers #19

Avengersläsande går vidare. Och även denna gång lyckas jag pricka in ett rätt märkligt första nummer att läsa. Det känns mer som en solotidning med Captain Marvel än med Avengers. Men det är väl hela Secret Invasion som vänder upp och ner på allting. Tony Stark och resten av gänget är ju i Savage Land och fajtas med Skrulls. Så det är alltså lite svårt att riktigt sammanfatta vad jag tycker om detta nummer. Överlag så känns det som en rätt ointressant sidohistoria i Secret Invasion. Captain Marvel är som bekant (om man läst Secret Invasion mini’n) egentligen en Skrull. En sleeper agent som själv inte varit medveten om sitt egentliga och riktiga jag. Plötsligt uppenbaras allt och han får värsta psykbrytet. En röst i huvudet säger att han är Khn’nr, en skrull. En andra röst säger att han är Mar-Vell, kree och jorden beskyddare.
Nej jag går inte riktigt igång på detta. Säkerligen för att inte riktigt är påläst på karaktären och vad som hänt tidigare. Khoi Phams illustrationer är varken bra eller dåliga. Vissa sidor ser helt OK ut, medan andra ser riktigt risiga ut. Jag lägger mina förhoppningar på att kommande nummer är bättre. Dessutom kommer ett nytt kreativt team snart att hoppa på denna titel i och med Dark Reign.

Manus: Brian Micheal Bendis
Illustration: Khoi Pham
Tusch: Allen Martinez
Färg: Dean White
Förlag: Marvel

Betyg: 2+/5

0 Responses to “Mighty Avengers #19”



  1. Kommentera

Kommentera

