Garth Ennis gör en Robert Kirkman

Garth Ennis (Preacher, Punisher och The Boys) har rätt nyligen släppt sin nya titel CrossedAvatar Press. Om jag förstått det rätt ska den handla om ett gäng överlevande efter en zombieapokalyps och hur detta påverkar dem som människor. Känns det bekant? Jag har inte läst denna så jag tänker inte börja dissa redan nu, men det känns lite fantasilöst att göra precis samma grej som Kirkmans Walking Dead. Men känner jag Ennis rätt så lär det väl bli en överjävlig historia fylld av sex och extremvåld. Kanske att jag köper denna i nästa Horizonbeställning.

6 Responses to “Garth Ennis gör en Robert Kirkman”


  1. 1 hyperion83 oktober 28, 2008 kl. 10:41

    Jag håller med, det känns lite väl likt Walking Dead. Men man kanske ska ge den en chans i alla fall, Garth Ennis brukar ju kunna leverera rätt bra storys.

  2. 2 junkultur oktober 29, 2008 kl. 00:05

    Jo, jag kommer nog köpa denna för att testa och se om det är bra. Samtidigt måste jag säga att förälskelsen till Walking Dead har lagt sig något. Efter att ha läst vol. 4 så tycker jag att den trampar lite vatten faktiskt.

  3. 3 pooptroop oktober 29, 2008 kl. 00:10

    hmm walking dead säger ni… ska kollas upp

  4. 4 junkultur oktober 29, 2008 kl. 12:09

    Det ska du absolut göra. Gillar man både serier och zombiesurvival så är det ett givet köp.

  5. 5 Markus oktober 29, 2008 kl. 18:24

    Värt tips. Nästa på köplistan.

  6. 6 pooptroop november 5, 2008 kl. 20:31

    Har nu betat av en hög med Walking Dead.. och fan vad najs det är.. man tackar och bockar


Kommentera

