JLA/Avengers

jla_avengers_1

Jag är notorisk ickeläsare av DC. Vet egentligen inte varför, det bara blev så när jag en gång börja intressera mig för serier på allvar. Eller kanske för att Superman kändes lite för gubbig. Kanske är det en serie som denna som kan få mig att ändra mig. Utan att riktig släppa sargen. Kurt Busiek och George Pérez förlagscrossover från 2004 släpptes hursomhelst nyligen som TPB. Hittat på Staffars.

5 Responses to “JLA/Avengers”


  1. 1 J november 12, 2008 kl. 11:46

    Ser/känns riktigt lamt ut i mina ögon. Många av DC:s gubbar är så överkraftade att det liksom inte funkar att blanda dem med Marvels något blygsammare versioner.

  2. 2 junkultur november 12, 2008 kl. 12:17

    Äsch! Thor spöar Stålmannen sju dagar i veckan. Läderlappens verktygsbälte är ingen match mot Iron Mans’ rustning med diverse inbyggda laserstrålar och rymdraketer.

  3. 3 hyperion83 november 12, 2008 kl. 12:28

    Som inbitet DC-fan så känner jag att jag skulle behöva säga något till försvar för mina älskade DC-hjältar. Så här kommer det… Ni vet inte vad ni talar!! (Nu lär jag väl få lite skit, men det får man ta för att man vågar säga sanningen.) DC är bättre än Marvel! ;)

  4. 4 junkultur november 12, 2008 kl. 17:16

    Jaha, här mäts det snopp. Moget! ;)

  5. 5 J november 12, 2008 kl. 17:37

    DC:s ”hjältar” är för serievärlden vad handflatebehåring är för populariteten hos det motsatta könet. Ha!


Kommentera

