Uncanny X-men #503: SFX Part 4

Uncanny X-men #503Det börjar ju bli lite av en följetong att dissa Uncanny X-men och Greg Land. Och det finns väl tyvärr ingen anledning till att sluta med det, även om jag börjar bli rätt trött på mig själv. Lika bra att ta det på en gång — det blir en tvåa i betyg. Men det finns i alla fall en ljuspunkt med detta nummer till skillnad från de tidigare. Det är det sista numret med Land. För den här gången. Om han får fortsätta efter arcen som Terry Dodson som tar över i nästa nummer vet jag inte. Hoppas hoppas. Inte inte.
Numret har dock en sekvens som jag gillar. X-men jagar mutanten Empath, vars mutation ger honom kraften förstärka folks känslor. Bland annat kallar han Angel för ”Daddys little freak” vilket får Angel att bli så ledsen att han störtar. Det slutar med att Pixie lackar ur när Empath försöker psyka henne med att hennes pappa sitter i helvetet. ”Y’know, I’ve been to Hell. You wouldn’t like it there” . Sen trycker Pixie en Soul dagger i huvudet på Empath. Utöver det är det mest trams.
Det här är som sagt det avslutande delan av arcen SFX. Sett över sin helhet så har jag inte gillat denna arc. Hur mycket det beror på att jag reta upp mig på Land vet jag inte. Antagligen hade jag tyckt bättre om den om någon annan tecknat. Dessutom tror jag säkert att jag kommer tycka bättre om den när den större helheten som Brubaker och Fraction arbetar med fått utvecklats lite mer. Av vad jag läst om samarbetet mellan Brubaker och Fraction så har de en klar plan med vad de vill uppnå med Uncanny framöver. Bra eller dåligt? Vi får se.

Manus: Ed Brubaker och Matt Fraction
Illustration: Greg Land
T
usch: Jay Leisten
Färg:
Justin Ponsor
Förlag:
Marvel

Betyg: 2/5

0 Responses to “Uncanny X-men #503: SFX Part 4”



  1. Kommentera

Kommentera

