Invincible Iron Man #7

Invincible Iron Man #7Det här är en skön klassisk team-up historia. Iron Man svänger runt lite på stan. Plötsligt dyker upp Spider-Man upp. Först tjafsar de så klart ett litet tag, men fattar till slut att det är roligare att leka tillsammans. Iron Man vet några skurkar som de skulle kunna bråka lite med. De smiskar med gemensam kraft skurkarna på rumpan. Alla är lyckliga. End of story. Klassiskt. Grovt förenklat givetvis. Och det funkar riktigt bra dessutom. Lite som serietidningar var när man var liten. Inte så himla komplicerade. Det är ett rätt skönt komplement till alla långa arcs, events och crossovers som ges ut just nu.
Jag har inte läst Fractions och Laroccas första sex nummer av denna titel men vad jag förstått ska de vara väldigt bra. Hur detta nummer mäter sig mot dessa har jag alltså ingen aning om. Hur som helst så tycker jag att de gör bra i från sig i just detta. Jag gillar särskilt Larocca.  Jag skulle gärna gett denna tidning ett högre betyg om det inte vore för att det trots allt är en rätt bagatellartad historia. En bra sådan som är charmig och kul att läsa. Men ändå en bagatell.

Manus: Matt Fraction
Illustration och tusch: Salvador Larocca
Färg:
Frank D’Armata
Förlag:
Marvel

Betyg: 3+/5

0 Responses to “Invincible Iron Man #7”



  1. Kommentera

Kommentera

