Fredagstävling

tee_zombie_vs_shark

Vilken film?
Vilken regissör?
Vilken film är det en ”uppföljare” på?

Vinnaren får köpa denna för sina helt egna pengar.

9 Responses to “Fredagstävling”


  1. 1 Fettgreven november 22, 2008 kl. 12:53

    Borde väl rimligtvis vara Lucio Fulcios film Zombie, eller som den även kallas för: Zombie Holocaust…

  2. 2 junkultur november 22, 2008 kl. 20:54

    Nära men inte helt rätt. Någon annan?

  3. 3 Mockis november 23, 2008 kl. 10:36

    Nu blev jag lite irriterad på mig själv att jag hade fel, eftersom jag äger denna film på dvd. Men till mitt försvar ska sägas att jag inte var hemma för att kolla min fakta ordentligt och att jag led av sviterna av en alldeles för rolig fredag… rätt svar är givetvis Zombi 2. Zombi Flesh Eaters var den alternativa titeln, som jag har för mig bara var i England (eller hur det nu var…)

  4. 4 Mockis november 23, 2008 kl. 10:39

    Missade de andra frågorna…Regissören är ju som ovan: Lucio Fulci å de e ju en uppföljare till Zombi och om jag inte minns helt fel är väl den egentligen mer känd som Dawn of the Dead(George Romero)

  5. 5 junkultur november 23, 2008 kl. 13:03

    Skäms för fan! Men ändå ett stort grattis, för du har såklart helt rätt.

  6. 6 Pelle november 23, 2008 kl. 18:30

    Förövrigt fantastisk t-shirt, skall nog köpas ifall de levererar till sverige utan ockerfrakt.

  7. 7 Mockis november 24, 2008 kl. 03:01

    Jag skäms! Av nån anledning lyckas jag alltid blanda ihop Flesh Eaters och Holocaust. Vet inte varför. Håller med att det är en grym t-shirt och för övrigt en väldigt bra scen i filmen med zombien vs jaws. Blir alltid lite imponerad när jag ser den, för det kan inte varit lätt att filma en stuntman i zombiestyrsel kämpandes mot en haj(förvisso en liten haj, men ändå…).

  8. 8 junkultur november 24, 2008 kl. 22:02

    Pelle: Berätta gärna hur det blev med frakten om du beställer.

    Mockis: Holocaust är den där de trycker in en båtmotor i ansiktet på en zombie, eller hur? På en ön med kannibaler? Har för mig det. Länge sen jag såg den.

  9. 9 Mockis november 25, 2008 kl. 03:57

    Minns inte båtmotorn, men de är på en ö med kannibaler å zombies, så det kan nog stämma. Har inte heller sett den på väldigt länge.


Kommentera

