Thunderbolts: Justice, Like Lightning TPB

thunderbolts_tpbHittade denna samling i Comic Heavens realåda nu i veckan. Thunderbolts är ingen serie jag tidigare varit särskilt intresserad av, men rea är ju alltid trevligt så jag slog till. Denna trade samlar dessutom alla de första nummerna plus några tidiga framträdande i andra tidningar. Tänkte att det kunde vara en trevlig introduktion.
Att läsa den har tagit mig runt fyra dagar och har bitvis känts riktigt segt. Det finns egentligen inget bra att säga om denna serie över huvudtaget. Det mesta är dåligt. Materialet är ursprungligen utgivet 1997, en period då jag var rätt ointresserad av serier. Jag vet inte om Thunderbolts är typiskt för den tiden, men jämfört med vad som ges ut av Marvel idag så känns det extremt daterat. Tråkig stil på teckningar. Klyschiga och krystade karaktärer. Absolut noll flyt i berättandet. En riktig gäspning.

Betyg: 2- av 5

1 Response to “Thunderbolts: Justice, Like Lightning TPB”



  1. 1 Thunderbolts TPB « Shazam.se Trackback vid augusti 14, 2009 kl. 15:54

Kommentera

