X-Men: Magneto Testament #3

x-men_magneto_testament_3Magneto Testament har för mig varit något av en besvikelse hittills. Inte direkt dålig, men jag hade förväntat mig mer av en så pass viktig berättelse som Erik Magnus Lehnsherrs uppväxt. I de två tidigare nummer som kommit ut har berättelsen aldrig rikt lyft. Men något hände i och med detta nummer. Plötsligt känns det spännande och intressant. Plötsligt ser jag fram emot att läsa fortsättningen. Det har mycket att göra med att detta nummer slutar med att familjen arkebuseras Erik ensam sätts på ett tåg mot Auschwitz. Men också för att vi äntligen får se hans mutantkrafter manifestera sig på allvar. Kommande nummer med Eriks vistelse i koncentrationslägret ska bli mycket intressant att läsa.
Jag har en känsla av att jag kommer att tycka bättre om Magneto Testament när den är avslutad och jag kan läsa den i ett streck. Den vinner inte riktigt på att läsas upphugget, lösnummer för lösnummer. Betyget blir dock inte mer än en mycket stark trea. Nära en fyra, men inte tillräckligt bra helt enkelt.

Manus: Greg Pak
Illustration och tusch: Carmine Di Giandomenico
Färg: Matt Hollingsworth
Förlag/Imprint:
Marvel Knights

Betyg: 3+/5

1 Response to “X-Men: Magneto Testament #3”



  1. 1 acid alkaline foods Trackback vid september 21, 2014 kl. 01:48

Kommentera

