Julläsning #2

Jag är tillbaka i storstaden efter en 5 dagar i kallaste Dalarna. Minus 10 och ordentligt med snö. En vit jul alltså. Där uppe har jag passat på att läsa om lite klassiker. Jag har exempelvis plöjt i genom Chris Claremont och John Byrnes klassiska nummer av Uncanny X-men från slutet av 70-talet. Har inte läst dem på flera år och glömt bort hur otroligt bra de är.

2 Responses to “Julläsning #2”


  1. 1 Pelle december 30, 2008 kl. 23:41

    Hellfire club och Dark Phoenix arcsen? Dom har jag på svenska nånstans, var väl i princip det som fick en att börja läsa serier.

  2. 2 junkultur januari 4, 2009 kl. 15:56

    Helt rätt! Jag läste dem också för länge sedan på svenska. När de kallades för X:en. Tillsammans med det som Roy Thomas och Neil Adams skapade på 60-talet, samt allt tecknat av Jim Lee eller Marc Silvestri från 90-talet, är detta en av mina absoluta favorit perioder av Uncanny X-men.


Kommentera

