Deadpool… mmnja…

deadpool_4_coverdeadpool_5_cover

Igår passade jag på att läsa lite grejer som legat på hög och väntat. Grejer som jag inte känt mig så jätteengagerad att ta tag i. Bland annat läste jag arcen Horror Business i Deadpool nummer 4-5. En rätt meningslös historia faktiskt. Deadpool är fattig och tar därför ett till synes svinenkelt uppdrag. Döda en plastikkirurg som använder sig av en rätt okonventionell metod — han gör folk unga och vackra genom att förvandla dem till zombies (?!). Konceptet känns bara dumt och tillkrånglat och historien helt urvattnad. Deadpool brukar ha en humoristisk touch som ibland kan pigga upp sådana här historier, men i Horror Business så känns den bara trött. Jag har beställt nummer 6, men frågan är om inte det blir det sista.

Manus: Daniel Way
Illustration: Carlo Barberi
Tusch: Sandu Florea
Färgläggning: Marte Gracia
Förlag: Marvel

Betyg: 2-/5

0 Responses to “Deadpool… mmnja…”



  1. Kommentera

Kommentera

