Wolverine #70: Old Man Logan Part 5

wolverine_70_coverBoom Crash Bang! Jag har tjatat om hur fantastiskt Old Man Logan är rätt länge nu. Både här och på annat håll. Men det här numret toppar fan alla de fyra nummer som släppts tidigare. Äntligen får vi reda på vad det som gjort Logan till att bli en sån fridens man att han aldrig poppat klorna på 50 år. Och det är en rejäl brawl det handlar om. Jag tror aldrig jag sett Wolverine gå lös så brutalt, och med så mycket grafiskt övervåld. Ett stort gäng superskurkar gör gemensam sak och attackerar Xaviers skola. Och Wolverine skär dem i småbitar helt själv. Men vänta nu? Något stämmer inte riktigt. Vart är resten av X-men när skolan attackeras? Och varför är Bullseyes sista ord innan han dör så kryptiska? Saker och ting är inte riktigt vad de ser ut att vara. Men det vore taskigt att avslöja vad det handlar om här. Det är lite av en twister.
Det är bara att lyfta på hatten åt Mark Millar för andra gången den här månaden. Högsta betyg! Det här är så ofantligt bra att jag har svårt att hitta ord för att beskriva det. Fulländat kanske. Det är otroligt en brutal historia som målas upp. Men också otroligt sorglig. Nu är det bara att hoppas på att Millar håller tungan rätt i munnen och inte sjabblar bort det här med de tre avslutande numren. Jag har sett allt för många miniserier och arcs som avslutats otroligt svagt senaste tiden för att riktigt våga ta det för givet.

Manus: Mark Millar
Illustration: Steve McNiven
Tusch: Dexter Vines
Färg: Morry Hollowell
Förlag: Marvel
Betyg: 5/5

3 Responses to “Wolverine #70: Old Man Logan Part 5”


  1. 1 erik januari 28, 2009 kl. 01:26

    verkar onekligen fett, har det sagts någon om eventuellt-tpb släpp? när den tar slut?

  2. 2 hyperion83 januari 28, 2009 kl. 10:29

    Jag läste del ett och två av den här arcen och gillade den verkligen, men tog beslutet att vänta med kommande nummer och satsa på traden istället när den kommer.

  3. 3 junkultur januari 28, 2009 kl. 11:34

    erik: Svårt att säga när den tar slut. Enligt Marvel catalog ska näst sista delen (i nummer 72) komma ut den 15 april. Men denna arc har dragits med en hel del förseningar. Kolla här om du är intresserad: http://www.marvel.com/catalog/wolverine

    Seriehyllan: Jag är prenumerant så jag har inget val :) Tror den kommer vara grym att streckläsa. Det kommer jag göra när alla delar är släppta. Du har massor av nöja framför dig.


Kommentera

