Sagt om Watchmen

Watchmen

Nej jag har inte sett den ännu. Däremot tänkte jag under dagarna sammanställa vad svenska media skriver om filmen.

”Filmversionen av serieromanen ”Watch­men” är inte formulländad och väl trogen originalet, men ändå den mest fantasieggande av senare års superhjältefilmer” – Mårten Blomkvist på DN, betyg 3/5

”Watchmen” – mästerverk eller kalkon? – Henrik Arvidsson på DN sammanfattar vad amerikanska kritiker tycker

”Watchmen blir till slut en coolt förpackad smällkaramell utan mycket innehåll” – Miranda Sigander på Expressen, betyg 3/5

”För den som vill ha snabb action är ”Watchmen” för rörig. För den som vill ha något att tänka på är filmen för ytlig.” – Jens Peterson på Aftonbladet, betyg 3/5

”Utan att ha läst Alan Moores och Dave Gibbons klassiska serieroman, utgiven av DC Comics 1986, indikerar bland annat speltiden att filmskaparna är så trogna originalet de kan.” – Emma Engström på GP, betyg 3/5

”Historien kräver dock en regissör som kan hålla i allt detta. Det klarar inte Zack Snyder riktigt, emellanåt blir det bara för mycket för honom.” – Björn G Stenberg på Uppsala Nya Tidning, betyg 3/5

7 Responses to “Sagt om Watchmen”


  1. 1 poopular mars 13, 2009 kl. 10:05

    haha älskar att alla sätter treor (precis som jag)

  2. 2 J mars 13, 2009 kl. 13:34

    3 av 5 även i Nyhetsmorgon.

  3. 3 Henke mars 14, 2009 kl. 21:21

    Jag blev otroligt glad av filmen. Det bästa var ju att han var så trogen serien och att vinklar, kläder, färger och repliker var precis som i förlagan. Jag har skrivit en recension på min blogg. Läs den om du vill.

  4. 4 junkultur mars 15, 2009 kl. 20:57

    Jag har sett den nu och jag måste säga att den helt klart var bättre än jag hade förväntat mig. Tänker inte sätta något betyg här och nu, men det kommer i alla fall inte bli ett bottenbetyg när det väl kommer.


  1. 1 Efter Watchmen « Unswank Trackback vid mars 17, 2009 kl. 21:26
  2. 2 their website Trackback vid oktober 11, 2016 kl. 21:54

Kommentera

