Dagens tips – Kick-Ass Must Have #1

Kommentera gärna detta inlägg

Have you ever wanted to be a super hero? Dreamed of donning a mask and just heading outside to some kick-ass? Well, this is the book for you–the comic that starts where other super hero books draw the line. Kick-Ass is realistic super heroes taken to the next level. Miss out and you’re an idiot!

Här kommer att tips till er som, precis som jag, missat att köpa de tre första numren av Mark Millars och John Romita Jrs helt otroliga Kick-Ass. Marvel släppte nu i september ett extra tjockt nummer som samlar dessa tre nummer. För endast 4,99 dollar. Jag säger som Geekporr, köper du inte denna så hatar du livet!

4 Svar to “Dagens tips – Kick-Ass Must Have #1”


  1. 1 Corto september 30, 2008 kl. 21:17

    Jag väntar på traden men den verkar riktigt intressant. En superhjälte som inte är en superhjälte borde bli en bättre serie än en där en superhjälte är en superhjälte. ;-)

  2. 2 junkultur september 30, 2008 kl. 22:13

    Nu svär du i kyrkan vännen. Helt oförstående till ditt resonemang (no shit) ;-) Finns det något bättre än tvättäkta superhjälteserier?

    Men, efter de fyra nummer jag läst av Kick-Ass så kan jag säkert säga att du inte kommer bli besviken. Och det jag verkligen gillar med Kick-Ass är att, trots att det är en superhjälte serie utan egentliga superhjältar, så finns det inga likheter med Watchmen över huvudtaget. Bara det tycker jag är en stor bedrift av Millar, att skapa något helt eget och lyckas minst lika bra.

  3. 3 Corto oktober 1, 2008 kl. 22:51

    Förstod att jag var ute på hal is ;-)
    Jag ska testa lite superhjältar för att se om det är något att ha, tänkte köpa Starman, Kravens Last Hunt och Arkham Asylum för att testa lite olika. Har du några du kan rekommendera?

  4. 4 junkultur oktober 1, 2008 kl. 23:31

    I princip allt jag läst av det som Alan Moore gett ut på America’s Best Comics har varit väldigt bra. Särskilt Top 10 och Tom Strong. Men man kan kanske inte riktigt se dessa som konventionella superhjälteserier.

    När det gäller Marvel så har du ju köpt Brubakers Cap. Moonknight skriven av Charlie Houston rekommenderas verkligen. Lika så Punisher av Garth Ennis. När det gäller X-men så kan jag rekommendera Rise and Fall of the Shiar Empire. En lång härlig 12-delars serie som borde finnas som samling. Jag tycker absolut att du ska köpa Old Man Logan när den är klar och släppt som samling. Squadron Supreme är väl inte klassisk Marvel, men ändå väldigt bra.

    DC har jag ingen koll på men deras imprint Wildstorm har släppt Authority och det lilla jag läst har jag gillat.

    Andra som läser detta får gärna fylla på med bra tips!


Lämna en kommentar




W3Counter

Bloggnätverk – Bloggschmätverk